Raadpleeg nu onze training kalender

Is uw team klaar voor Batibouw?

De jaarlijkse Batibouw beurs staat weer voor de deur: eind februari is het zover! De Belg is geboren met een baksteen in de maag, dus ieder jaar komen massa’s mensen naar de Heizel afgezakt. We mogen er dus ook van uitgaan dat iedereen die er rondloopt op z’n minst geïnteresseerd is in de producten die […]

Meer Weten

Waarom we bij de Rode Duivels gelijk wie op het veld kunnen zetten

Kompany gekwetst aan de kuit, Mertens out door spierscheur, Courtois die sukkelt met de knie en Fellaini zijn haar in de war. Maar toch slagen onze Duivels erin om met een “B-elftal” grootmacht Italië opzij te schuiven met een droge 3-1 score. Wat is nu het échte geheim van systeem-Wilmots?

Meer Weten

Customer Centricity? De meubelzaak

Sommige retailers verwachten nog steeds dat klanten zich blijven aanpassen aan hun systemen en procedures. Maar de tijd van e-commerce is aangebroken…

Meer Weten

Achter de schermen van een klantendienst (1/2)

klantendienst

1 klantendienst medewerker, gemiddeld 50 gesprekken per dag en 220 werkdagen. Een totaal van 11.000 persoonlijke klantencontacten per jaar, de droom van elke marketeer en sales manager!

Recent werd mij gevraagd een rol te spelen in de transformatie van een re-actieve klantendienst van een 20 tal operatoren naar een pro-actief verkoopapparaat.

Meer Weten

De Shop Manager: de belangrijkste schakel van allemaal

shopmanager

Als je als klant een winkel of showroom binnenstapt dan voél je gewoon of die goed gerund wordt. Je merkt het onmiddellijk aan de sfeer die er hangt. Je ziet of er structuur zit in de manier waarop de zaken gerund worden.

Meer Weten

Ik ging eens een fiets kopen…

fiets kopen

Het valt op dat de noden vanklanten nog vaak in winkels worden genegeerd en winkelmedewerkers hardnekkig product- en promotiegericht blijven verkopen. Op die manier wordt er geen meerwaarde gecreëerd tegenover de voordelen van E-commerce.

Meer Weten

Fun Shoppers: 4 gouden regels om van kijkers kopers te maken

fun shoppers

Wat gaan we doen op vandaag? Alles is deze zondag open in Antwerpen, gaan we eens naar de Meir? Shoppen zonder dat je eigenlijk iets nodig hebt, gewoon omdat het leuk is. Ondanks de opkomst van internet overal en de onvermijdelijke smartphone boet het niet aan populariteit in, integendeel.

Meer Weten

Alles is een kwestie van perceptie

perceptie

Hipsters zijn een interessant fenomeen. De pure definitie van de hipster stopt meestal bij het beschrijven van een aantal uiterlijke kenmerken. De niet-religieus geïnspireerde wilde baardgroei is het meest in het oog springende. Maar het is allemaal veel fundamenteler dan dat. Om hen ten volle te begrijpen moeten we een kijkje nemen op Instagram.

Meer Weten

3 dingen die topverkopers doen

topverkopers

Vanochtend stonden we met z’n allen in de dagelijkse file met het nieuws dat de Vlaming het helemaal gehad heeft met opdringerige verkopers, meer bepaald met call centers die je thuis in je veilige cocon opbellen. Niet minder dan 40,5% van de 1475 bevraagde consumenten gaf het aan als hun grootste ergernis in het programma ‘De Inspecteur’ van Sven Pichal op Radio 2.

Meer Weten

De bedrijfsbril

bedrijfsbril

In een interview met het toonaangevende RetailDetail magazine maakt retailprofeet Doug Stephens een prognose over de toekomst van winkelmedewerkers. Ook in België is actie nodig om het retailpersoneel een mooie toekomst te bezorgen.

Meer Weten

Retail in 2015: 3 uitdagingen, 3 opportuniteiten

retail uitdagingen

We hoeven intussen niet meer te ontkennen dat retail in een crisis verkeert. En het zijn heus niet alleen de kleine spelers die de boeken noodgedwongen neerleggen.

Meer Weten

De 5 kenmerken van slechte verkopers

slechte verkopers

Ontdek in dit artikel de vijf belangrijkste kenmerken van een slechte verkoper. Werken met professionele verkopers is van groot belang voor een retailer. Verkopers die voldoen aan deze vijf eigenschappen blijven dus best ver weg van de klanten.

Meer Weten

Solden zijn slecht voor de bloeddruk

solden slecht

Het zijn solden. En ik heb een broek nodig. Dan zijn er 2 opties. Online bestellen of gaan shoppen. Als het over kleren gaat ben ik niet zo’n fan van online kopen. Een kledingstuk moet je met je eigen ogen kunnen zien, je moet het kunnen passen. Het moet je staan. En dat zie je niet op het schermpje van je tablet of smartphone. Dus zelf, fysiek, gaan winkelen.

Meer Weten

De district manager

district manager

Goede District Managers zijn moeilijk te vinden omdat een unieke mix van people, communicatieve en analytische skills nodig zijn. In de loop der jaren heb ik persoonlijk het geluk gehad om met een aantal uitstekende District Managers te mogen samenwerken, en daarvan heb ik veel geleerd.

Meer Weten

Waarom mijn 4-jarige elk sales team overtreft

sales team

De Kerstperiode is een perfect ogenblik voor mij om wat extra tijd uit te trekken met de kinderen. Wanneer ik mijn 4-jarige dochter Nikki observeer, ben ik steeds verwonderd hoe ze erin slaagt om weer haar zin te krijgen. Hoewel de eindejaar periode gewijd is aan “familie-tijd” kon ik het niet laten om wat dieper te analyseren hoe ze het juist doet.

Meer Weten

Vrouwen en solden, over de beïnvloeding van het koopgedrag

vrouwen en solden

Na een analyse van de sales vaardigheden van mijn 4-jarige dochter werd mij gesuggereerd om eens hetzelfde te doen met mijn vrouw. Een iets “gevaarlijkere” opdracht gezien het niveau van interne weerstand wel eens wat hoger zou kunnen zijn. Laat ons er voor de goede orde in mijn gezin dus vanuit gaan dat mijn voorbeelden zuivere fictie zijn. Lees hoe niets vermoedende consumenten tijdens de solden zich makkelijk laten meeslepen en hun koopgedrag laten beïnvloeden door de retailers.

Meer Weten

Waarom ik geen Hollister lust

hollister

Mensen met tienerdochters: prijs u gelukkig als uw kroost bestaat uit neo-hippies. Of witgeverfde emo boys & girls. Of nerds (want die zijn braaf, slim en blijkbaar ook terug cool). Maar wees gewaarschuwd als ze wat meer mainstream en trendgevoelig blijken te zijn. Want op een dag zal de vraag komen: ‘gaan we eens naar Hollister?’

Meer Weten