Raadpleeg nu onze training kalender

Is uw team klaar voor Batibouw?

Is uw team klaar voor Batibouw?

De jaarlijkse Batibouw beurs staat weer voor de deur: eind februari is het zover! De Belg is geboren met een baksteen in de maag, dus ieder jaar komen massa’s mensen naar de Heizel afgezakt. We mogen er dus ook van uitgaan dat iedereen die er rondloopt op z’n minst geïnteresseerd is in de producten die u verkoopt. In professionele kringen zijn beurzen steevast onderwerp van discussie geworden. Concensus is dat je er weinig tot geen verkoop uithaalt naarmate de inspanning (en kost) die erin dient geïnvesteerd te worden. Wegblijven kan echter ook niet gezien alle concurrenten aanwezig zijn, en dus verliest diegene die er niet is sowieso. Een noodzakelijk kwaad dus?  Als je het verkeerd aanpakt: absoluut. Alles begint namelijk met de intentie waarmee je deelneemt aan een beurs.

Let op met verkopers op de beursvloer
Verkopers willen verkopen en deals maken. Maar dat is tegenwoordig niet meer de essentie van een beurs. Wij adviseren om mensen op de stand te hebben die luisteren naar klanten, gevraagde info kunnen verstrekken en vooral zoveel mogelijk gegevens van potentiële klanten kunnen verzamelen. Deze info kan dan nadien door verkopers gebruikt worden om deze mensen gericht met relevante informatie te contacteren.

Leer hoevel tijd je per klant kan besteden
Hoeveel tijd moet ik steken in een geïnteresseerde prospect? Sommige mensen houden ervan om twee uur over koetjes en kalfjes uit te weiden met een mogelijke prospect, terwijl in tussentijd tientallen geïnteresseerden komen en gaan zonder aangesproken te zijn. Daarom is het belangrijk dat mensen die op de beurs werken de  koopbereidheid van prospecten leren inschatten op voorhand. Op die manier ga je efficiënt en correct om met je doelpubliek en maximaliseer je de effficiëntie van de beursmedewerkers

Welke informatie wil ik verzamelen?
Het grootste deel van de klanten die nu nog niet klaar zijn om te kopen zullen dit wel doen binnen de 24 maanden. Welke informatie wil ik op de beurs verzamelen zodat marketing naar deze mensen relevante content kan blijven blijven sturen om ervoor te zorgen dat mijn bedrijf top-of-mind blijft?



Shares