Raadpleeg nu onze training kalender

Verkoopmethodologie

Verkoopmethodologie

Bij traditionele verkooptrainingen ligt de focus vaak te sterk op technieken. In de praktijk blijkt dit onvoldoende om de efficiëntie van verkopers op termijn te verhogen en de prestaties van uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Het is dan ook aangewezen om vanuit een bewezen verkoopmethodologie te werken aan blijvende gedragsverandering binnen uw organisatie.

 

verkoopmethodologieVerkoopmethodologie: 3 sleutelcomponenten

Om bij implementatie van de verkoopmethodologie blijvende gedragsverandering binnen uw organisatie te bereiken, besteed u aandacht aan 3 belangrijke componenten:

Gemeenschappelijke taal
Stoorzenders in de communicatie tussen afdelingen en medewerkers onderling staan bedrijfsprestaties vaak in de weg. In de praktijk is een gemeenschappelijke taal onder medewerkers een cruciale succesfactor voor elke onderneming.

Skills
De focus op technieken is vaak onvoldoende om de resultaten van medewerkers duurzaam te verhogen. Ontwikkel de persoonlijke vaardigheden van uw medewerkers en zorg dat deze blijvend aangescherpt worden.

Omgevingsfactoren
Tal van ondersteunende tools en programma’s kunnen de professionaliteit en prestaties van bedrijven en hun medewerkers aanzienlijk verbeteren. Bepalende omgevingsfactoren zijn onder meer:

  • Marketingmiddelen (af te stemmen op de werkelijke behoeften van de verkoop)
  • Kennis- en ervaringsplatform (te implementeren en/of optimaliseren)
  • Meetings waarin ervaringsuitwisseling en onderlinge ondersteuning centraal staan
  • CRM (gebruik en gehanteerde taal in lijn brengen met de verkoopmethode)
  • Lead-nurturing programma’s (te implementeren en/of optimaliseren)
  • 1-op-1 coaching en optimaal tijdsbeheer

Implementatie verkoopmethodologie

Hou bij de implementatie van de verkoopmethodologie bovendien rekening met alle factoren die een stuwende of remmende werking hebben op de groei van uw organisatie.

 

Contacteer Ons

Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!

Wij zijn sociaal

Alle rechten voorbehouden © 2015 BizLaunch