Raadpleeg nu onze training kalender

Salestraining

Salestraining

Salestraining is een must voor bedrijven die hun verkoopcijfer op peil willen houden of maximaliseren. Het motiveert verkopers en teams om beter te presteren. Een salestraining is pas efficiënt wanneer zij gebaseerd is op een bewezen verkoopmethodologie. Een achterliggende methodologie vermijdt dat hun deelnemers slechts een aantal losse technieken onthouden die ad hoc ingezet worden, en laat u toe te werken aan duurzame resultaatverbetering binnen uw organisatie.

 

Het resultaat van Salestraining versterken

salestrainingAssessment geeft een duidelijk beeld van de sterktes en zwaktes van uw team. Het stelt u in staat om de verkoopprestaties van individuele verkopers door doelgerichte training te optimaliseren, met een focus op de vaardigheden die ze het meest nodig hebben en die ze het snelst in de praktijk kunnen toepassen. Assessment verhoogt dus het rendement van salestraining.
Overweeg ook coaching wanneer u uw verkopers een salestraining aanbiedt. Daardoor worden de vaardigheden die zij aanleren in de training versterkt, en leren zij Best Practice maximaal bij hun klanten toe te passen.
Wijs elke verkoper een mentor toe binnen de organisatie, die ze kunnen consulteren voor allerhande advies. Een mentor is in de meeste gevallen een topperformer. De mentor is er op zijn beurt bij gebaat om op die manier coaching skills te ontwikkelen. Mentoring versterkt het effect van salestraining.

Checklist Salestraining

Herkent u deze uitdagingen?
Dan kan een Salestraining voor uw verkoopteam interessant zijn.

  • Prospecteren met maximaal resultaat
  • Verkoopacties afstemmen op koopbereidheid van prospecten
  • Omgaan met matige interesse, onverwachte vragen, twijfel over de juiste oplossing
  • Vleugellam maken van de concurrentie
  • Closing-moment feilloos herkennen en succesvol closen
  • Op basis van een fundeerde methodologie efficiënter te werken als team

Componenten van een Salestraining

Een effectieve salestraining is gebaseerd op een bewezen methodologie. Om een blijvende gedragsverandering tot stand te brengen, is het belangrijk om behalve aan skills tegelijk ook te werken aan de omgevingsfactoren en een gemeenschappelijke taal. De technieken die in een salestraining aan bod komen, worden meestal aangeleerd door middel van rollenspelen.

 

Contacteer Ons

Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!

Wij zijn sociaal

Alle rechten voorbehouden © 2015 BizLaunch