Funnel management
Funnel management
Funnel Management is een bepalende factor voor elke onderneming die groei nastreeft en de verkoopkost in de hand wil houden. Funnel Management vraagt om een gestructureerde aanpak om de pipeline met langetermijnkansen te vullen.
Checklist Funnel Management
Herkent u deze uitdagingen? Dan kan het voor uw onderneming interessant zijn om het Funnel Management bij te sturen.
- Verkopers missen inzicht in de koopcyclus van de klant
- Verkopers leren op basis van tijdrovende ‘trial and error’
- Onnauwkeurige forecast
- Sales krijgt vaak leads die niet gekwalificeerd en/of niet koopbereid zijn
- Salesmanagement mist vaardigheden om evenwichtige pipeline op te bouwen
Resultaten Funnel Management
Door Funnel Management wordt een evenwichtige pipeline opgebouwd die duurzame groeikansen biedt op lange termijn. Belangrijke voorwaarden voor succesvol Funnel Management zijn de vaardigheden om leads te kwalificeren en de verschillende fasen in de koopcyclus, die prospecten in de funnel doorlopen, te begrijpen.
- Mijlpalen identificeren in het koopproces om de koopbereidheid van de klant te doorgronden: is er sprake van een latente pijn, ‘admitted pain’ of een ‘urgent need’
- Hulpmiddelen ontwikkelen om deze mijlpalen nauwgezet op te volgen
- Verkoopactiviteiten afstemmen op de koopbereidheid van prospecten
- Consistente Lead Generation en Lead Nurturing programma’s ontwikkelen
- Vaardigheden bij Sales ontwikkelen om acties correct te timen
- Verkopers coachen
Contacteer Ons
Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!