Raadpleeg nu onze training kalender

Competentie analyse

Competentie-analyse

In de waardeketen van organisaties is de bijdrage van elke medewerker van belang. De Salesmanager begeleidt de verkopers naar optimale resultaten en de marketingmanager helpt elk individu in zijn of haar team om zowel kwaliteit als kwantiteit te leveren in leadgeneratie. Beide departementen dragen een grote verantwoordelijkheid voor het succes van uw bedrijf, en het is dan ook van essentieel belang om zeker te weten dat uw werknemers presteren zoals verwacht. Vaak is de frisse blik van een externe competentie-analyse zinvol. De resultaten van een competentie-analyse stimuleren de ontwikkeling van uw team, en dus ook uw bedrijfsresultaten.

Checklist Competentie-analyse

Herkent u deze uitdagingen?

  • U wilt uw conversie en marges verhogen.
  • U wilt verkoopkosten verlagen.
  • U wilt de aanwerving van nieuwe verkoopmedewerkers stroomlijnen.
  • U wilt de inwerkperiode van nieuwe medewerkers verkorten.
  • U wilt gemiddelde verkopers naar een hoger niveau begeleiden.
  • U wilt een duidelijke profielschets van  uw medewerkers.

Als u deze doelstellingen heeft, dan kan een competentie-analyse voor uw onderneming heel interessant zijn.

Resultaten competentie-analyse

Bij een analyse van de competenties van uw team worden uw medewerkers geëvalueerd door middel van interviews en assessment via internet. We doen dit volgens een vlotte procedure die zo weinig

competentie analyse

mogelijk in de weg staat van de dagdagelijkse werking van uw onderneming. Na deze analyse krijgt u een duidelijk beeld van de sterktes en zwaktes van uw team als geheel en van de individuele leden. Met deze informatie kunt u vervolgens doelgerichte maatregelen nemen. Ook bij de werving van nieuwe verkopers is een competentie-analyse zinvol om een eventuele mismatch tijdig in te schatten. Bij de competentie-analyse worden onder meer volgende criteria gehanteerd te garanderen dat uw medewerkers optimaal presteren:

  • Tijdgebruik
  • Resultaatgerichtheid
  • Persoonlijke omgang
  • Inzicht in de behoeften van de klant
  • Aanpassingsvermogen aan de behoeften van de klant
  • Conversie van offerte naar order
  • De manier waarop de medewerker deals afsluit
  • Reacties bij bezwaren en onverschilligheid vanwege de klant

Bent u geïnteresseerd in een grondige competentie-analyse? Doe dan vandaag nog beroep doen op de expertise van Bizlaunch! Contacteer ons om vrijblijvend de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.

Contacteer Ons

Bedankt, uw bericht werd goed ontvangen!

Wij zijn sociaal

Alle rechten voorbehouden © 2015 BizLaunch